Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

Ο Έρωτας και η Επανάσταση !!!

Οι παλαιότεροι/ες ίσως να την θυμούνται. Ήταν η πρώτη διαφήμιση της Bic που είχα παρακολουθήσει. Σε αυτήν μια νεαρή Γαλλιδούλα, χάρμα οφθαλμών, περιδιάβαινε τους δρόμους του Παρισιού με τα ατελείωτα πόδια της, σαν διαβήτης να μετρούν την Γη όπως ποιητικά έχει πει ο Τρυφώ για τα πόδια της Γυναίκας, για να καταλήξει σε ένα μπιστρώ καθισμένη σταυροπόδι, διαφήμιση γαρ, να απολαμβάνει τον καφέ της διαβάζοντας ένα βιβλίο. Μία φίλη που αγαπούσε τον κινηματογράφο μου είχε πει ότι τη συγκεκριμένη διαφήμιση είχε γυρίσει ο Γκοντάρ, το "άτακτο παιδί" του Γαλλικού κινηματογράφου, το δε βιβλίο που διάβαζε η αιθέρια ύπαρξη ήταν το "Η επανάσταση της καθημερινής ζωής" του Ραούλ Βανεγκέμ. Αγαπημένος συγγραφέας, αγαπημένο βιβλίο.

Αυτό μου θύμισε το σκίτσο του Μανάρα που αναρτώ. Μια νεαρή πάλλουσα ύπαρξη, σαν αναδυόμενη Αφροδίτη του Μποτιτσέλι πάνω από τη γκρίζα μάζα, απερίσπαστη να διαβάζει Κάφκα.


Ένα από τα βιβλία που με σημάδεψαν στη νιότη μου ήταν το "Οι ριζικές ανάγκες" των Άγκνες Χέλερ και Ντέηβιντ Κούπερ (Εναλλακτικές Εκδόσεις). Σε αυτό αναφέρεται ότι οι ριζικές ανάγκες του  Ανθρώπου είναι δυο: ο Έρωτας και η Επανάσταση. Αυτό ακριβώς μου φέρνει στο νου το σκίτσο του Μανάρα, η διαφήμιση του Γκοντάρ ή εκείνη η αγαπημένη φωτογραφία από τον Γαλλικό Μάη όπου ένα ζευγάρι φιλιέται στα οδοφράγματα του Παρισιού.

Και αυτό προσπαθώ στη ζωή μου: Πάντα ερωτευμένος με την Ζωή και τους Ανθρώπους, πάντα εξεγερσιακός απέναντι σε κάθε καταπιεστική κατάσταση. Και σε αυτό το μονοπάτι συνεχίζω..., αμετανόητος...

Δεν υπάρχουν σχόλια: